Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed

Onze organisatie

De Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed beschikt momenteel over 3 historische brandweervoertuigen en een schuimaanhanger. 1 van deze 3 voertuigen staat momenteel nog in restauratie. Met een enthousiast team van 9 vrijwilligers van jong tot oud sleutelen we geregeld aan onze voertuigen. Naast het sleutelen aan voertuigen zijn we ook te vinden op evenementen.

Wij zijn een zelfstandig opererende stichting. Wij doen al onze werkzaamheden geheel vrijwillig en ontvangen hier geen financiële beloning voor. Al onze inkomsten zijn voor 100% ten gunste van de stichting en het materieel daarvan.

Onze doelstelling is het in ere herstellen, onderhouden en behouden van oud Nederlands brandweermaterieel. Onze toekomstvisie is om een brandweermuseum op te richten zodat onze collectie publiek toegankelijk is zodra onze huisvesting dit toe laat. Wilt u meer weten over onze stichting? download dan ons beleidsplan.